Založ si blog

Modrý certifikát o testovaní. .. .. Matovičov odpustok 21. storočia . ..

Názov môže znieť neppochopiteľne, ale možno sa mi podarí ho stručne vysvetliť. V niekoľkých bodov.

 

Ak by som sa vrátil do vlastnej histórie, tak poviem dopredu, že som bol vychovaný v luteránsko- ateistickom prostredí. Takže časť ľudí, ktorí ma ovplyvnili boli veriaci evanjelici a časť boli ateisti. Aj preto stále mám rešpekt k Weberovej teórii o protestantizme ako jednej z hybných síl moderného kapitalizmu.

 

Keď pred 11 rokmi začali vychádzať komentáre nejakého Igora Matoviča vydavateľa reklamného časopisu, ktorý som dostával do schránky, začal som ich čítať spolu s vtipmi, ktoré sa tam nachádzali. Útočil v nich na Smer spôsobom, aký si v tom čase dovolilo iba málo politikov. Viem, že vtedy sa vo mne upevňoval postoj, že tento človek je ultrakonzervatívny náboženský extrémista s veľmi radikálnymi postojmi k politike, spoločnosti a svetu … vtedy sa ešte nepoužíval termín katolibanec, ale tak nejak by som ten pocit označil teraz.

Keď sa potom pred 10 rokmi dostal tento človek na kandidátku SaS bol to pre mňa trošku šok. V máloktorej strane som videl medzi videním sveta taký rozpor ako medzi princípmi SaS a princípmi toho, čo sa nazývalo Obyčajní ľudia.

 

Keď pred 8 rokmi postavil vlastnú kandidátku OLANO bolo pre mňa prekvapením, že sa tam dostali aj ľudia, ktorí mali skôr otvorené a liberálne videnie sveta a viem, že som dlho zvažoval túto stranu ako jednu z možných. Pravdu povediac skutočne si nepamätám, ktorej zo strán som v tom čase dal prednosť.

 

A ak sa vrátim do nedávnej histórie na sme.sk som v októbri napísal pomerne kritický blog proti plošnému testovaniu. Myslím, že všetky moje vyjadrenia a postoje protvrdili aj všetci odborníci, politici zahraniča, prezidentka, keď presne opísali problémy plošného testovania a to ako nemá žiaden vplyv  na riešenie pandemickej situácie. Keď sa partizánsky podarilo pokaziť plošné testovanie pred vianocami a keď sme začali pociťovať výsledky testovania z novembra v prudkom raste začiatkom decembra, bol som takmer presvedčený, že situácia sa opakovať nebude.

 

Včerajšok ma vyviedol z omylu. V ešte absurdnejšej absolútne nezmyselnej podobe sa opakuje nezmysel potvrdenia o účasti na testovaní ako priepustky do prírody(????) Na druhej strane však táto Matovičova zarputilosť s akou držal vládu 3 dni vo väzení kým mu z únavy a rezignácie kývli na jeho absurdný plán, mi konečne zapadla na správne miesto.

Už si nemyslím, že je to Matovičová urazená ješitnosť spojená s mesiášskym komplexom, ktorá núti presadzovať nezmyselný modrý papierik. Nikdy som si nemyslel, že sú to jeho sklony alebo túžba do diktatúre a nejakom mocenskom prevrate, ktorý mu väčšinou prisudzujú na základe vlastných prestav priaznivci LSNS.

 

Nie, teraz mám dojem, že to je prejav jeho ultraordoxného náboženského dogmatizmu vďaka ktorému sú na jeho strane viacerí podobní politici vlády a parlamentu. Je to predstava, že slovo vykúpenie vychádza zo slova kúpiť a že vyvedenie z pandemickej situácie si musíme vykúpiť a to doslova. Nie je dôležité, či pravidlá dodržiavame alebo budeme dodržiavať, ten akt vykúpenia – čítaj státia v rade na testy a preukazovania sa odpustkom v podobe modrého papierika spred 10 dní o tom, že človek sa vykúpil, nás prinúti si neustále uvedomovať, aký spôsob života máme viesť. Ľudia, ktorí si obstarajú odpustky príjmu s odpustkom vieru, že ak odteraz nebudú činiť žiadne nemorálne skutky, budú spasení vo svojej viere vo víťazstvo nad koronou.

 

Ako čiastočný luterán však poznám aj tú druhú stránku histórie odpustkov. Tá spočívala v tom, že ľudia sa nepolepšili, ale akceptovali fakt, že odpustky prinášajú formálne vykúpenie. A preto začali vedome zneužívať kupovanie odpustkov ako osobnú ochranu pred svojim nemorálnym správaním. Skutočnosť, že napriek rastu predaja odpustkov sa morálka spoločnosti nezlepšovala skôr naopak sa stala predmetom kritiky časti cirkvi, ktorá následne viedla k vzniku protestantizmu.

 

Aj teraz sme v podobnej situácii. Akurát ide o viac ako o vieru, ide o životy a tretiu vlnu. Matovičova predstava sveta je o tom, že ak budeme každý týždeň chodiť pre odpustky môžeme žiť „nemorálne“ – teda pravodila boja proti Covidu porušovať – a vďaka odpustkom sa nám podarí sa vykúpiť. Žiaľ epidemiologický postoj hovorí, že pri živote v rozpore s pravidlami nám modrý papierik ani každý týždeň nedokáže zabezpečiť nič viac ako krátkodobú úľavu na duši.

 

Žiaľ ak veľká časť ľudí pochopí (a už chápe) Matovičove plány ako odpustkové vykúpenie budem na konci februára opäť svedkami prudko rastúcich počtov prípadov a Veľkonočné sviatky opäť strávime v režime podobnom tomu, aký sme mal pred rokom. Čo sa s tým dá robiť? Nuž s Matovčiom asi nič, pretože viera sa iba ťažko dá vyvrátiť argumentami a faktami.

 

 

Prenikli sme do elitnej dvadsiatky . . . žiaľ. . . .

05.03.2021

Áno, keby sem prenikli do elitnej dvadsiatky vo vede, kultúre, futbale alebo inom športe, bola by to informácia vhodná na oslavou. Ja však hovorím o inej dvadsiatke. Hovorím o rebríčku krajín sveta podľa počtu úmrtí na 1 mln. obyvateľov, kde sa aktuálne s údajom 1384 nachádzame na 20. mieste na svete. V prvej vlne som si pozeral čísla o počtoch nakazených na Hopkinsovej [...]

Nočná pána premiéra.

28.11.2017

Tak po dlhom čase opäť vznikla potreba reagovať na spoločenské dianie. Dôvodom napísania bolo počínania nášho pána premiéra, ktorý sa svojim správaním zaradil po bok pracujúcej triedy, čo dokázal svojím podielom na pracovnom živote počas nočnej služby. Treba povedať, že pán premiér ma celkom schopných poradcov na PR, keď mu poradili takúto formu podpory pre svoj [...]

Novembrové reminiscencie obyčajného študenta Diel 4: Revolučná „párty“

18.11.2016

Štvrtok 16. November 1989 bol vyučovací deň ako každý iní. To, že sa podvečer uskutočnilo stretnutie študentov a pochod Bratislavou, v rámci ktorého sa dokonca stretli s predstaviteľmi MV KSS v Bratislave, sme sa dozvedeli asi z histórie. Stretnutie bola aktivita študentov, ktorí mali väčšiu voľnosť myslenia a lepší prístup k alternatívnym informáciám ako to [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 37311x
Priemerná čítanosť článkov: 2487x

Autor blogu